- INFORMACJE
- Przydatne informacje
- Regulamin Hotelu
- Standardy Ochrony Dzieci - wersja skrócona
- Standardy Ochrony Dzieci
- Regulamin pobytu zwięrząt
- Polityka Prywatności
- Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
- INFORMATION
- Useful information
- Rules and Regulations of Lamberton Hotel
- Child Protection Standards - short version
- Child Protection Standards
- Rules and Regulations for Animals
- Privacy Policy
Data aktualizacji regulaminu: 01.01.2024
§1
Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu (Gości), które zobowiązane są do przestrzegania i stosowania się do jego postanowień.
Gość Hotelu zobowiązany jest do okazania pracownikowi Recepcji celem zameldowania, dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego tożsamość Gościa. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób umożliwiający zameldowanie, Recepcjonista ma obowiązek odmówić wydania karty dostępu (klucza) do pokoju.
Gość akceptuje treść Regulaminu Hotelu, podpisując kartę meldunkową.
Hotel zastrzega sobie prawo do żądania płatności z góry za zamówione w hotelu usługi. W przypadku odmowy ze strony Gościa, Recepcjonista ma obowiązek odmówić wydania karty dostępu (klucza) do pokoju.
§2
Pokój w Hotelu wynajmowany jest na doby. Doba hotelowa trwa od godziny 14.00 do godziny 11.00 dnia następnego.
Jeżeli Gość nie określi czasu pobytu, przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
Życzenie przedłużenia pobytu w Hotelu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość hotelowy powinien zgłosić w Recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju.
Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych wolnych pokoi.
Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy po godzinie 11.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Gość nie opuści pokoju do godziny 11.00 recepcyjny program komputerowy naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według pełnych cen. W przypadku, gdy przedłużenie pobytu nie będzie możliwe personel hotelu usunie wszystkie rzeczy Gościa znajdujące się w pokoju i deponuje je na okres 7 dni.
Hotel przyjmuje zwierzęta tylko w wyznaczonych pokojach. Gość zobowiązany jest zgłosić przy rezerwacji pobyt psa. Szczegółowy regulamin dotyczący zwierząt w hotelu dostępny jest na recepcji.
§3
Przez cały czas pobytu w Hotelu dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych. Za zachowania dzieci, w tym poczynione uszkodzenia i/lub szkody odpowiadają opiekunowie prawni dzieci.
§4
Gość nie może przekazywać pokoju innym osobom, nawet gdy nie upłynął okres, za który uiścił opłatę.
Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju hotelowym w godzinach od 7.00 do 22.00. Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju hotelowym po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój Gościa na odpłatne dokwaterowanie mu tych osób do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny dostawki dla osoby dorosłej, z cennika dostępnego w Recepcji Hotelu.
Hotel ma prawo odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu naruszył regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu hotelowym lub Gości albo szkodę na osobie Gości, pracowników Hotelu lub innych osób przebywających w Hotelu, albo też w inny sposób zakłócił spokój w Hotelu.
§5
Hotel świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o bezzwłoczne zgłoszenie ich w Recepcji, tel. 100.
§6
Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia rzeczy wniesionych przez Gościa do Hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Hotelu podlega ograniczeniu, jeżeli rzeczy te nie zostaną złożone do depozytu Recepcji. Hotel ma prawo odmowy przyjęcia na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo mają zbyt dużą wartość w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu albo zajmują zbyt dużo miejsca.
§7
W Hotelu obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godziny 22.00 do 6.00 dnia następnego. W godzinach ciszy nocnej Goście i osoby korzystające z usług hotelu mają obowiązek takiego zachowania, by w żaden sposób nie zakłócało ono spokoju pobytu innych osób.
§8
Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien upewnić się, że zamknął drzwi i okna.
Przy wymeldowaniu Gość ma obowiązek zwrócenia karty magnetycznej. W przypadku zgubienia karty, ponosi koszt 35 PLN.
Ze względu na bezpieczeństwo pożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych i innych pomieszczeniach: grzałek i innych urządzeń elektrycznych nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń (powyższe nie dotyczy ładowarek i zasilaczy komputerowych) i otwartego ognia w jakiejkolwiek postaci.
§9
W Hotelu, w tym: na balkonach, w pokojach i łazienkach – zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529) – obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych poza miejscem wyznaczonym.
Złamanie zakazu palenia papierosów lub innych wyrobów tytoniowych w pokoju hotelowym jest równoznaczne ze zgodą najmującego pokój Gościa na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 500 PLN.
W Hotelu obowiązuje zakaz spożywania alkoholu na półpiętrach, korytarzach hotelowych i balkonach.
Hotel może odmówić lub zaprzestać świadczenia usług hotelowych Gościom będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
W przypadku nieuzasadnionego wywołania alarmu pożarowego, w tym wciśnięcia przycisku ROP (ręczny ostrzegacz pożarowy), Gość lub osoba przebywająca na terenie Hotelu na jego zaproszenie, zostanie obciążona karą w wysokości 5 000 zł. Hotel zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary umownej, w przypadku gdy koszty akcji ewakuacyjnej, przywrócenia budynku Hotelu do stanu funkcjonowania przed ewakuacją, koszty roszczeń ze strony osób trzecich, a także utraconego zysku Hotelu, przewyższają karę umowną.
§10
Najmujący pokój Gość Hotelu ma obowiązek zapoznania się z wyposażeniem pokoju i zachowania go w stanie nienaruszonym. Zabronione jest wynoszenie mebli i wyposażenia poza obręb pokoju hotelowego. Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób.
W Hotelu obowiązuje zakaz wrzucania odpadów medycznych (np. strzykawek, igieł) do koszy na śmieci znajdujących się w pokoju pod rygorem ponoszenia wszelkich kosztów szkód powstałych wskutek zranienia taką igłą przez inną osobę/pracownika Hotelu, w tym w szczególności do zwrotu kosztów leczenia, pobytu w szpitalu, kosztów lekarstw, rehabilitacji, specjalistycznej opieki, odpowiedniego odżywiania, kosztów przejazdów do szpitala. Chęć utylizacji odpadów medycznych należy zgłaszać do działu recepcji.
Zabrania się wnoszenia na teren Hotelu i posiadania: przedmiotów niebezpiecznych, w tym szczególnie broni palnej, pneumatycznej, gazowej, noży oraz parasoli o ostrym zakończeniu, materiałów wybuchowych oraz wyrobów pirotechnicznych, w tym: fajerwerków, kul świecących, rac i innych podobnie działających przedmiotów oraz wszelkiego rodzaju materiałów potencjalnie pożarowo niebezpiecznych, środków odurzających i psychotropowych lub innych podobnie działających, pojemników do rozpylania gazów, substancji żrących lub farbujących.
§11
W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu, Hotel może odmówić dalszego świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia Hotelu i terenu należącego do Hotelu.
§12
Hotel nie ponosi odpowiedzialności za szkody lub utratę rzeczy z powodu pozostawienia otwartego okna lub nieprawidłowo zamkniętych drzwi do pokoju. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym, będą odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji Hotel przechowa powyższe przedmioty na koszt właściciela przez okres trzech miesięcy, a po upływie tego okresu pozostawione przedmioty zostaną zutylizowane. Postępowanie dot. rzeczy znalezionych regulują przepisy art. 187 KC oraz ustawa z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych.
§13
Regulamin w wersji papierowej dostępny jest na recepcji.
Polityka prywatności
Zgodnie z przepisami art. 13 i 26 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest Hotel Lamberton Sp. z o.o. z siedzibą w Ołtarzewie (05-850), ul. Poznańska 492, NIP: 1182274493 , REGON: 527140859 (dalej: „Administrator”).
Kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych
W sprawach dotyczących ochrony Państwa danych osobowych, można kontaktować się z Administratorem w następujący sposób: e-mail: [email protected].
Przetwarzanie danych
Dane gromadzone w serwisie internetowym www.hotellamberton.pl mają postać:
- dobrowolnie wprowadzanych przez użytkownika danych w formularzach (dane kontaktowe),
- danych gromadzonych automatycznie przez systemy informatyczne w związku z wizytą użytkownika na stronach internetowych (wpisy w logach serwerowych, adresy IP, pliki cookies, itp.).
Osoby dokonujące rezerwacji, zgłoszenia kontaktowego – jeśli należą Państwo do grona osób dokonujących rezerwacjo/zgłoszenia kontaktowe, to:
- Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby rozpatrzenia złożonego przez Państwa zgłoszenia w celu obsługi hotelowej/konferencyjnej, (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), a także na użytek komunikowania się w związku z tym zgłoszeniem za pośrednictwem drogi elektronicznej lub połączeń telefonicznych. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W sytuacji, gdy w zgłoszeniu zostaną podane dane osobowe szczególnych kategorii, czyli tzw. dane wrażliwe (np. dane dotyczące zdrowia) to ich przetwarzanie będzie oparte o ważne interesy publiczne (art. 9 ust 2 lit. g RODO), do których należy przeciwdziałanie naruszeniom prawa Unii Europejskiej lub prawa Rzeczypospolitej Polskiej.
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych mogą obejmować: dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane adresowe, dane o charakterze służbowym, inne dane związane z treścią zgłoszenia.
- Dane będą przechowywane do momentu realizacji przedmiotowych celów.
- W związku z przetwarzaniem przysługuje prawo do dostępu do danych oraz ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W określonych prawem przypadkach przysługuje prawo do ograniczenia przetwarzania lub prawo do usunięcia danych.
Użytkownicy strony internetowej – jeśli odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, korzystają z formularza kontaktowego, to:
- W przypadku każdego wywołania strony internetowej, czyli wejścia na naszą stronę internetową serwer zapisuje automatycznie jedynie tzw. logi serwera, jak np. nazwę żądanego pliku, Państwa adres IP, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (dane dostępowe) oraz dokumentuje wywołanie strony.
- Powyższe dane analizowane są wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony. Wynika to z naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Wszystkie dane dostępowe są usuwane w terminie siedmiu dni od momentu zakończenia wizyty na stronie.
- Dane osobowe podane w formularzu kontaktowym będą przetwarzane w celach kontaktowych, na potrzeby prowadzenia korespondencji, udzielania informacji i odpowiedzi na zadane pytania (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane będą przechowywane do momentu realizacji przedmiotowych celów.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być dostawcy usług internetowych, w tym poczty elektronicznej, hostingu.
- W związku z przetwarzaniem przysługuje prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W określonych prawem przypadkach przysługuje prawo do ograniczenia przetwarzania lub prawo do usunięcia danych.
Subskrybenci newsletterów – jeśli zapiszą się Państwo do newslettera:
- Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- W określonych przypadkach dane mogą być także przetwarzane na potrzeby realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych będą obejmować adres e-mail.
- Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgody.
- W związku z przetwarzaniem przysługuje prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem), prawo do dostępu do danych oraz ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, prawo do usunięcia danych, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych praw znajdują się w dalszej części niniejszej polityki.
Inne podstawy przetwarzania
W określonych przypadkach możemy również przetwarzać Państwa dane także do innych celów. Może wiązać się to z wydłużeniem okresu przechowywania Państwa danych.
W celach niezbędnych do realizacji ciążących na nas obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) Państwa dane będziemy przetwarzać:
- przez czas, w którym określone przepisy nakazują nam przechowywać dane (przepisy te mogą przewidywać różny okres przechowywania danych),
- przez czas ściśle ograniczony do realizacji określonych celów, np. dane niezbędne do ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami przechowujemy do momentu przedawnienia roszczeń.
Ponadto, Państwa dane możemy przetwarzać także w innych celach, wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO):
- ustalania, obrony i dochodzenia roszczeń,
- tworzenia zestawień, analiz i statystyk,
- archiwizacji.
Odbiorcy danych osobowych
Dane osobowe mogą być przekazywane organom, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Organy publiczne, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach konkretnego postępowania zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, nie są jednak uznawane za odbiorców.
W przypadku korzystania z usług innych podmiotów, dane osobowe mogą być im ujawnione na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, a podmioty te będą zobowiązane do zachowania poufności przetwarzanych danych.
Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowywane będą przez okres realizacji celu oraz przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowywanie danych lub przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
W określonych przypadkach okres przechowywania danych osobowych może zostać wydłużony ze względu na konieczność ustalania i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Administrator zaznacza jednak, że zgodnie z zasadami minimalizacji danych i ograniczenia celu dane osobowe uznane za nadmiarowe do realizacji określonych powyżej celów po upływie określonego czasu będą podlegać anonimizacji lub usunięciu.
Prawa osób, których dane dotyczą
W związku z dokonywanym przez nas przetwarzaniem danych osobowych w określonych przypadkach mogą Państwo skorzystać z następujących praw:
Prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (art. 7 ust. 3 RODO) – jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody, to mogą Państwo w każdej chwili zrezygnować z dokonywania operacji na danych na tej podstawie. Wówczas niezwłocznie zaprzestaniemy przetwarzania danych na potrzeby realizowania celu w jakim została zebrana zgoda. Pragniemy jednak zaznaczyć, że wycofanie zgody nie wpływa na fakt, że przetwarzanie danych osobowych na podstawie zgody było legalne przed jej wycofaniem.
Prawo dostępu do danych osobowych i uzyskania ich kopii (art. 15 RODO) – mogą Państwo otrzymać od nas informacje dotyczące przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych oraz uzyskać ich kopię. Zostanie ona udostępniona w popularnym formacie pliku informatycznego. Pierwsza kopia zostanie udostępniona bezpłatnie, jednak za wydanie kolejnej możemy naliczyć opłatę w wysokości, którą określimy zgodnie z warunkami wynikającymi z RODO.
Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO) – jesteśmy zobowiązani do zapewnienia dokładności przetwarzanych przez nas danych. Mogą Państwo żądać poprawienia lub usunięcia swoich danych, jeżeli są one niedokładne, niekompletne lub zostały zebrane niezgodnie z prawem. Ciężar udowodnienia tych nieścisłości spoczywa jednak na osobie, której dane dotyczą.
Prawo do usunięcia danych, w tym „prawo do bycia zapomnianym” (art. 17 RODO) – na Państwa żądanie jesteśmy zobowiązani do usunięcia dotyczących Państwa danych osobowych. Dokonamy tego, jeżeli:
- cele, do których zebrano dane zostały już zrealizowane,
- jedyną podstawą prawną przetwarzania danych osobowych była zgoda, która następnie została wycofana i nie ma innych podstaw prawnych do dalszego przetwarzania danych osobowych,
- jedyną podstawą prawną przetwarzania była zgoda wyrażona przez osobę poniżej trzynastego roku życia,
- w oparciu o art. 21 RODO wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania, a my nie mamy żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających na dalsze przetwarzanie danych osobowych,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, tzn. w celach niezgodnych z prawem lub bez jakiejkolwiek podstawy do przetwarzania danych osobowych.
„Prawo do bycia zapomnianym”, to szczególna forma prawa do usunięcia danych. Jeżeli Państwa dane zostały opublikowane, przykładowo na niniejszej stronie internetowej, a przy tym przysługuje Państwu prawo do żądania usunięcia tych danych, to jesteśmy zobowiązani do usunięcia wszelkich ich kopii oraz odnośników prowadzących do tych danych. Musimy również podjąć działania, by inne podmioty, które przetwarzały Państwa dane osobowe również usunęły je ze swych zasobów. To prawo nie jest jednak bezwzględne – podejmując działania zmierzające do jego realizacji musimy uwzględnić dostępną technologię i koszty, co może ograniczyć jego zastosowanie.
Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO) – jesteśmy zobowiązani do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych na Państwa żądanie. W takim przypadku musimy powstrzymać się przed dokonywaniem jakichkolwiek operacji na danych poza ich przechowywaniem. Jeżeli mają Państwo wątpliwości co do prawidłowości danych, to ograniczymy ich przetwarzanie na okres umożliwiający sprawdzenie tej kwestii. Ograniczymy przetwarzanie również wtedy, gdy wniosą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania.
Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – posiadają Państwo prawo do otrzymania danych osobowych oraz ich przesłania do innego, wybranego administratora danych osobowych. Prawo do przenoszenia przysługuje, gdy przetwarzamy dane osobowe na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub gdy jest to niezbędne do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a operacje na danych są dokonywane w sposób zautomatyzowany, czyli bez udziału człowieka.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania (art. 21 RODO) – mogą Państwo żądać zaprzestania przetwarzania Państwa danych osobowych, w szczególności z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją. Sprzeciw nie ma jednak zastosowania, jeżeli otrzymaliśmy Państwa zgodę na przetwarzanie. W takiej sytuacji mogą Państwo wycofać przedmiotową zgodę – skutek będzie taki sam, ale z prawnego punktu widzenia sprzeciw i wycofanie zgody to dwie różne instytucje, które znajdują zastosowanie w odmiennych przypadkach. Nie można wnieść skutecznego sprzeciwu, jeżeli:
- przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- przetwarzanie jest konieczne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1 lit. d RODO).
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanym decyzjom w indywidualnych przypadkach, w tym profilowaniu (art. 22 RODO) – mają Państwo prawo, by nie podlegać decyzjom, które miałyby opierać się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, jeżeli miałyby one wywoływać wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływać.
Prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie (art. 7 ust. 3 RODO) – jeżeli dane są przetwarzane na podstawie dobrowolnie udzielonej zgody, to mogą Państwo w każdej chwili zrezygnować z dokonywania operacji na danych na tej podstawie. Wówczas niezwłocznie zaprzestaniemy przetwarzania danych na potrzeby realizowania celu w jakim została zebrana zgoda. Pragniemy jednak zaznaczyć, że wycofanie zgody nie wpływa na fakt, że przetwarzanie danych osobowych na podstawie zgody było legalne przed jej wycofaniem.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (art. 77 RODO) – jeśli uważają Państwo, że przez nasze działania związane z przetwarzaniem danych osobowych Państwa prawa zostały naruszone, mogą Państwo wnieść skargę do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Kontakt z organem nadzorczym możliwy jest:
- drogą korespondencyjną: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
- drogą elektroniczną za pośrednictwem skrzynki podawczej dostępnej tutaj,
- drogą telefoniczną pod numerem infolinii: 606 950 000.
Wymienione powyżej prawa mogą być ograniczone w niektórych sytuacjach, np. kiedy możemy wykazać, że jesteśmy zobowiązani prawnie do przetwarzania Państwa danych.
Jeśli pragną Państwo skorzystać z należnych praw, wszystko co należy zrobić to przesłać odpowiednią prośbę korzystając z danych kontaktowych Administratora.
Źródła danych osobowych
Co do zasady, większość danych, które przetwarzamy to informacje, które przekazano nam bezpośrednio. W niektórych, sporadycznych przypadkach, możemy przetwarzać dane osobowe, które jesteśmy w stanie wywnioskować na podstawie innych informacji, które nam przekazano oraz które pozyskujemy w toku naszych relacji. Dane te nie będą przetwarzane dłużej niż jest to konieczne ze względu na cel, dla którego zostały zebrane lub będą niezwłocznie usuwane. Dotyczy to w szczególności profilowania analitycznego, sprzedażowego oraz marketingowego, w celu dokonywania pomiarów, które pozwalają nam na udoskonalanie naszych usług.
Odbiorcy danych osobowych
W określonych przypadkach odbiorcami danych mogą być również dostawcy usług informatycznych, kancelarie i firmy prawnicze, podmioty świadczące usługi, finansowe, marketingowe, reklamowe i promocyjne.
Wskazane powyżej podmioty będą odrębnymi administratorami Państwa danych osobowych. W określonych przypadkach, jeżeli zlecimy innemu podmiotowi operacje, której istotą jest przetwarzanie danych osobowych odbędzie się to zgodnie z art. 28 oraz art. 32 RODO, czyli w ramach powierzenia danych osobowych do przetwarzania. Powierzenie danych osobowych będzie dotyczyć wyłącznie operacji, w ramach których przetwarzanie danych jest główną, pierwszorzędną aktywnością, a nie efektem innych, pobocznych procesów.
Międzynarodowy transfer danych osobowych
Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w których prawo może nie zapewniać takiego samego poziomu ochrony danych.
Jeśli jednak w ramach przetwarzania Państwa dane osobowe będą przekazywane do odbiorców w państwach trzecich (poza EOG), np. w Stanach Zjednoczonych, takie przekazywanie danych może odbywać się na podstawie:
- decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO),
- odpowiednich zabezpieczeń, w tym standardowych klauzul ochrony danych, zatwierdzonego kodeksu postępowania, zatwierdzonego mechanizmu certyfikacji (art. 46 RODO),
- zgodnie z wiążącymi regułami korporacyjnymi (art. 47 RODO),
- po uwzględnieniu wyjątków w szczególnych sytuacjach (art. 49 RODO).
Pliki cookies
Nasza strona internetowa korzysta z plików cookies. Pliki cookies to informacje w postaci niewielkich plików tekstowych zapisywanych na Państwa urządzeniu przez serwer. Są one istotne, ponieważ pozwalają serwerowi na każdorazowe odczytanie informacji w przypadku połączenia z konkretnym urządzeniem.
Oprogramowanie wykorzystywane do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” w Państwa urządzeniu – za pomocą ustawień przeglądarki internetowej została wyrażona przez Państwa zgoda (art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne).
Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego Państwo się łączą. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób korzystają Państwo z naszej witryny, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Monitorowania informacji o użytkownikach dokonujemy korzystając z narzędzia Google Analytics. Mogą Państwo zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki „cookies” danych dotyczących korzystania przez Państwa z naszej strony internetowej (w tym Państwa adresu IP) przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, jeśli pobiorą i zainstalują Państwo wtyczkę do przeglądarki znajdującą się tutaj.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki „cookies” w celu poprawnej konfiguracji, a w szczególności do:
- dostosowywania zawartości strony internetowej do Państwa preferencji,
- prezentowania treści o charakterze marketingowym, reklamowym, promocyjnym dostosowanych do Państwa preferencji,
- poprawnej konfiguracji, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki,
- rozpoznania urządzenia i odpowiedniego wyświetlania strony internetowej, dostosowanej do Państwa indywidualnych potrzeb,
- zapamiętania Państwa ustawień i personalizacji interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu,
- zapamiętania historii odwiedzonych stron w serwisie w celu rekomendacji treści, rozmiaru czcionki, wyglądu, itp.
Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego serwisu.
Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów www przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL.
Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera jest następujący:
- publiczny adres IP komputera, z którego nadeszło zapytanie,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP o ile jest możliwa,
- nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
- czas nadejścia zapytania,
- pierwszy wiersz żądania HTTP,
- kod odpowiedzi HTTP,
- liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi stronę. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
Mogą Państwo dokonać zmian w konfiguracji swojej przeglądarki, aby zablokować automatyczne akceptowanie plików „cookies” lub uzyskać każdorazową informację o przesłaniu pliku na urządzenie. Więcej informacji o obsłudze plików „cookies” oraz możliwych konfiguracjach można uzyskać w ustawieniach przeglądarki. Dostępne są one pod następującymi linkami:
Poziom ograniczeń dotyczący stosowania plików „cookies” może wpłynąć na dostępność i funkcjonalności oferowane przez naszą stronę internetową, włącznie z możliwością zablokowania jej pełnego działania.
Uwagi końcowe
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej polityce prywatności, które mogą wynikać z:
- konieczności dostosowania jej treści do zmian w przepisach prawa lub nowych standardów prywatności,
- orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie organów administracji publicznej,
- zmiany interpretacji przepisów lub nowych rekomendacji w zakresie ochrony danych osobowych,
- zmiany danych kontaktowych, teleadresowych,
- poszerzenia naszej oferty (jeżeli ma to wpływ na przetwarzanie danych osobowych),
- zmian technologicznych,
- konieczności usunięcia lub sprostowania omyłek pisarskich.